kiwal, teoretycznie tak ( nawet dosyć rozsądna cena ), ale to jest zestaw pod SII i uchwyty do tych dodatkowych dwóch czujników trzeba by poobcinać, bo w SII mają standardowo taki duży okrągły, stożkowy rant a w OIIFL otwory są małe. Dodatkowo w SII te uchwyty są wyprofilowane i czujniki nie są wtedy równolegle z powierzchnią zderzaka ( trzeba je dopasować ). Łatwiej dokupić będzie dwa zwykłe płaskie uchwyty wtedy będzie mniej rzeźby.
czyli mowisz ze logiczniej jest kupic przycisk, modul i poszukac oryginalow od O2fl czujek.
Nie koniecznie. Tu masz już gotową wiązkę a jeśli nie masz w ogóle czujników z przodu to odpada kupa roboty i niezłe koszty ( jeśli kupujesz w ASO ). Sygnalizuje jedynie problem z tymi uchwytami, bo sam kupiłem takie z SII w ASO ( w sumie jakoś niedrogo nawet ) i musiałem trochę porzeźbić, żeby ładnie wyszło.
Co do modułu to ja mam w tej chwili H ( to jest moduł od VW ). W SII, w zależności od rocznika są 3T0 919 475 A / B / C.
H jest dobry do parkowania równoległego, jak chcesz prostopadle to musisz szukać innego (nie znam numeru).
by zadział II etap asystenta potrzebna jest centralka 3AA 919 475 A i wg rosyjskiego zródła niezbędna jest wymiana czujników tylnych ABS po co nie mam pojęcia ale im działa więc mają pewnie rację.
Swoją drogą to niezłe z nich kozaki w modzeniu.
P.S. u mnie jeszcze nie działa ALE już czeka nowa pompa ABS ze sterownikiem BE więc już niedługo ( Henryku szykuj trochę wolnego czasu na podmiankę )
H jest dobry do parkowania równoległego, jak chcesz prostopadle to musisz szukać innego (nie znam numeru).
by zadział II etap asystenta potrzebna jest centralka 3AA 919 475 A i wg rosyjskiego zródła niezbędna jest wymiana czujników tylnych ABS po co nie mam pojęcia ale im działa więc mają pewnie rację.
Swoją drogą to niezłe z nich kozaki w modzeniu.
P.S. u mnie jeszcze nie działa ALE już czeka nowa pompa ABS ze sterownikiem BE więc już niedługo ( Henryku szykuj trochę wolnego czasu na podmiankę )
OK, nowe centralki w ASO kosztuja 500pln jak by ktos potrzebowal - dzis sie dowiadywalem.
A co do II etapu - majac go wtedy decyduje czy chce parkowac rownolegle czy prostopadle czy dziala tylko jedna z tych metod? I przy II etapie wystarczy dolozyc dodatkowe 2 czujniki czy juz konieczne jest 4 szt?
II etap jest swego rodzaju rozwinięciem I etapu, więc wymagane jest 12 czujników, inna centralka niż w I etapie, prawdopodobnie zmiana czujników tylnych ABS i sterownik ABS/ESP bez ograniczenia do 17 bajtów ( czyli pewniakiem jest BE - występuje wg. ETKI w octaviach po 09.2010 przy skrzyni DSG lub jeżeli fabrycznie zamówiono HHC ). - Otrzymujesz za to możliwość parkowania równoległego jak i prostopadłego, ruscy jeszcze pokazywali że auto potrafi samo wyjechać z zaparkowanej dziury ale jak to działa to nie wiem
centralka 3AA 919 475 A na aledrogo kosztuje 250-300 pln
II etap jest swego rodzaju rozwinięciem I etapu, więc wymagane jest 12 czujników, inna centralka niż w I etapie, prawdopodobnie zmiana czujników tylnych ABS i sterownik ABS/ESP bez ograniczenia do 17 bajtów ( czyli pewniakiem jest BE - występuje wg. ETKI w octaviach po 09.2010 przy skrzyni DSG lub jeżeli fabrycznie zamówiono HHC ). - Otrzymujesz za to możliwość parkowania równoległego jak i prostopadłego, ruscy jeszcze pokazywali że auto potrafi samo wyjechać z zaparkowanej dziury ale jak to działa to nie wiem
centralka 3AA 919 475 A na aledrogo kosztuje 250-300 pln
OK, nie mam ani DSG ani HHC wiec pewnie nie ma co juz dalej drazyc tematu.
PS. Czy HHC wymaga wymiany jakiegos sterownika czy wiekszych integracji?
PS. Czy HHC wymaga wymiany jakiegos sterownika czy wiekszych integracji?
to zależy od rocznika auta do 2008 czujnik był pod fotelem kierowcy po 2008 jest wbudowany w pompę ABS i w takim przypadku trzeba wymienić całą pompę ze sterownikiem
[ Dodano: Pon 07 Lis, 11 14:47 ]
U mnie już dyga, fajny bajer i już zaczynam szukać gratów na II etap
[ Dodano: Sro 09 Lis, 11 23:20 ]
kurde, zobaczcie z resztą na ten post
dodali zdjęcia z RSa, i co się okazuje - jest jednak specjalny przycisk do PA dla O2 !!!
Address 10: Park/Steer Assist Labels: 1T0-919-475.clb
Control Module Part Number: 1T0 919 475 H HW: 1T0 919 475
Component and/or Version: PARKHILFE PLA H07 0110
Software Coding: 000000
Work Shop Code: WSC 00000 000 00000
VCID: 40845C846A05
4 Faults Found:
03093 - Left Front Parallel Park. Assistance Sensor (G568)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 220
Mileage: 15377 km
Time Indication: 0
Date: 2022.14.27
Time: 15:02:54
Freeze Frame:
Temperature: 6.0°C
03094 - Right Front Parallel Parking Assistance Sensor (G569)
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 220
Mileage: 15377 km
Time Indication: 0
Date: 2022.14.27
Time: 15:02:54
Freeze Frame:
Temperature: 6.0°C
01042 - Control Module; Not Coded
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 0
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
No a ja muszę oddać honor Park Assist, bo uważałem to, tak jak napisałem gdzieś na początku tematu, z fajny bajer, z naciskiem na bajer, bo w końcu umiem zrobić kopertę. Jednak wczoraj byłem w "skarbówce" na Mazowieckiej i jest to jedno z niewielu miejsc, które przychodzą mi do głowy, gdzie parkuje się w zasadzie tylko równolegle i gdzie zawsze jest problem z miejscem ( często samochody stoją "porzucone" na awaryjkach na ulicy ).
No to myślę sobie odpalę "bajer", może się coś trafi, lewy migacz i jadę... Pierwsze wolne - odpada - auto wejdzie, ale to wjazd do bramy, kawałek dalej to samo, mijam trzecie i niby idealnie, ale już w połowie długości "na oko" stwierdzam, że raczej za krótko o jakieś 40-50 cm, osobiście nawet bym nie spróbował, ALE asystent twierdzi, że pasuje :diabelski_usmiech . Patrzę do tyłu, nic nie jedzie, myślę sobie OK, najwyżej jak będzie niebezpiecznie blisko stojących aut przy wjeżdżaniu to przerwę manewr i odjadę bez blokowania ulicy. Wsteczny, puszczam kierę i jedziemy. Lewy przedni narożnik zderzaka przeszedł na jakieś 10 no może max 15 cm od zderzaka ( narożnika ) auta z przodu, ale wszedł. Po dojechaniu na podobną odległość do tego z tyłu, przerzucam na D, Asystent momentalnie odkręca kierę na maksa w lewo, aby "schować" przód, podjeżdżam jakieś 30 cm i przód ładnie wyrównuje się z tyłem a auto jest zaparkowane :twisted: . Odstęp od aut z przodu/tyłu maks. jakieś 35-40 cm. Osobiście chyba bym tak nie zaparkował choćby dla tego, że nie chciało by mi się kręcić kierą i podjeżdżać kilka razy przód-tył, żeby uzyskać takie samo położenie auta jak po asystencie.
Naprawdę szacun .
Komentarz